Wednesday, July 29, 2009

Kisah MPP lg...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

seperti yg korang sume dh sedia maklum, tdk lama lg akn ada intake baru. oleh itu pihak MPP Unisel pn telah mengeluarkan senarai nama fasi untuk intake kali ini. jumlah kesemua fasi kali ini termasuk MPP adalah seramai 82 org dan hanya lbh kurang 10 org shj yg btl2 ada pengalaman dlm mgg orientasi yang lain sume br ada skali pengalaman dan ada juga yg baru. dapat ke diaorg control situasi orientasi kali ni?? aku pn x berani la nk komen tp drpd apa yg aku lihat,kemungkinan besar akn terlalu kuar kacir. sedangkan intake kecik pn kelam kabut, apatah lg intake besar. tp x pe la,itu sume bkn mslh pd aku. yg aku nk citer ari ni adalh mslh MPP dlm menguruskan event.

aku rs masih ramai yg x tahu bahawa hujung minggu ni akn ada industrial career expo a.k.a ICE di dewan belia Shah Alam. dr situ pn kte dh blh nmpk yg MPP tdk mengadakn publisiti dalaman yg baik sdgkn ICE adlh slh satu drpd aktiviti terbesar unisel. yg lg klaka nyer, petugas2 ICE adlh di kalangan bakal2 fasi intake kali ini dan aku dpt tahu yg sesiapa yg t'pilih utk menjadi petugas ICE xkn jd fasi..btl ke?? kalo benar la perkara ni terjd, aku rs pihak MPP sendiri perlu sedar sama ada mereka layak memimpin atau hanya layak utk dipimpin. jika mereka ingin buat mcm ni, x yah la wt first meeting n lantik ketua2 exco awl2..kn menyusahkn namanya. even kbanyakan fasi2 yg t'pilih hari 2 stiil x taw status diaorg. sama ada diaorg jd fasi atau petugas di ICE. aku harap jika ada pihak MPP yg membaca post ni, tlg la renungkn ttg perkara ini kerana ingat bahawa korang (MPP) sume sedang diperhatikan. dr apa yg aku perhatikn sejak korang sume memegang jwtan MPP ni, korang sume hanya layak utk dipimpin. oleh itu,cbe la wat perubahan agar kami yakin yg korang blh memimpin kami.

0 comments: