Sunday, July 5, 2009

Hidup perlu diteruskan...

hmm.. lama sungguh aku tdk menulis d blog ini. hari ini aku ingin menulis mengenai kehidupan. seperti yg kte sume tahu, kehidupan ini tdk sentiasa bahagia. ada ketikanya kita juga akn rs terseksa kerana kehidupan tetapi disebabkan ada manis dan pahit kehidupan ini la yg menyebabkn kehidupan ini begitu indah. kte jgn la setiasa mengimpikan kehidupan yg manis dan ble t'kena yg pahit pula, jgn la kte cpt b'putus asa kerana hidup ini harus diteuskan dan utk meneruskan kehidupan kte itu, kte haruslah melepaskn ms silam kita agar kte blh melangkah lbh jauh kehdpn. akan tetapi ms silam itu hanya perlu dilepaskn dan bknnya dilupakan kerana pengalaman ms silam akn menjadi pedoman kte dlm meneruskn kehidupan pd ms akn dtg. w'pun kdg kala kte ada peristiwa hitam yg x blh dilpskn, kte harus juga melepaskannya jika kte ingin terus maju. jika kte rs t'seksa kerana seseorang, jgn la kte cpt mengalah tp ambil la itu sebagai satu cabaran dan buktikan pd org tersebut yg korang blh menjadi lbh bagus dan lbh hebat drpd dia. aku dpt rs kn yg aku semakin senang mnghadapi ms dpn aku setelah aku melepaskan ms silam ku yg telah aku genggam selama 5 tahun dan kini aku tabahkn hati ku utk melepasknnya. skrg ini, aku dpt rs kn yg aku lbh bebas dan tenang b'banding dahulu.

0 comments: